Nämä ovat Ruisrock-festivaalin selkokieliset sivut. Täältä löydät tietoa Ruisrockista.
Ruisrockin yleiskielisille sivuille pääset tästä linkistä.
Ruisrock-festivaali
Ruisrock järjestetään Turussa 9.-11.7.2027.
Festivaalilla on paljon erilaista musiikkia, taideohjelmaa ja laadukkaita ruokapaikkoja.
Ruisrock kutsuu viettämään viikonloppua, joka on täynnä iloa, ystävyyttä ja vapautta.
Ruisrock on olemassa, jotta maailmassa olisi enemmän iloa ja onnellisuutta.
Esteettömyys
Voit lukea Ruisrockin esteettömyydestä täältä.
Tarkemmat ja laajemmat tiedot Ruisrockin esteettömyydestä saat tilaamalla Ruisrockin esteettömyyden infopaketin tästä linkistä.
Voit kysyä lisää esteettömyydestä sähköpostilla saavutettavuus@ruisrock.fi
Olethan yhteydessä, jos et löydä sinulle tärkeää tietoa tai haluat varmistaa jotain. Teemme parhaamme, että festivaalikokemuksesi on hyvä.
Festivaalin turvallisuus
Festivaalialueella on paljon henkilökuntaa. Ruisrockissa on työntekijöitä, talkoolaisia, järjestyksenvalvojia ja poliiseja.
Henkilökunta tekee parhaansa, että kaikilla on turvallista.
Ruisrockissa auttavat myös:
- Infopisteet
- Ensiaputeltta
- MIELI ry:n Huolituoli, jonne voi mennä juttelemaan
- Häirintäyhteyshenkilö
- Esteettömyysyhteyshenkilö
Ikärajat
Ruisrockissa ei ole ikärajaa.
Suosittelemme, että alle 14-vuotiaat tulevat festivaalille vain aikuisen kanssa.
Osa festivaalialueesta on vain täysi-ikäisille, eli yli 18-vuotiaille.
Hyvän festivaalin pelisäännöt
Tehdään hyvä festivaali yhdessä!
- Jokaisella on oikeus tuntea olonsa tervetulleeksi.
- Ketään ei saa häiritä tai syrjiä.
- Kaikille riittää tilaa, kun olemme huomaavaisia.
Pidä huoli itsestäsi ja toisista
- Voit kertoa henkilökunnalle, jos sinä tai joku muu tarvitsee apua.
- Saat apua myös infopisteiltä.
Kunnioita omaa ja toisten kehoa
- Ketään ei saa koskettaa tai lähennellä ilman lupaa.
- Voit kertoa henkilökunnalle, jos sinusta tuntuu turvattomalta.
- Saat apua myös infopisteiltä.
Kunnioita luontoa
- Älä sotke ja siivoa jälkesi.
- Laita roskat roskiin ja pissaa puskan sijaan vessaan.
- Pidetään yhdessä huolta Ruissalon luonnosta!