Saapuminen

Saapuminen Turkuun

Turkuun pääset helposti VR:n junilla sekä Onnibusin tai Matkahuollon linja-autoilla. Jos saavut Turkuun autolla, ota kyytiin mahdollisimman monta kaveria.

 

Bussilla

Turun bussiasema on lähellä keskustaa. Keskustasta pääset festivaalialueelle festaribussilla.

 

 

Junalla

Turun juna-asema on lähellä keskustaa. Festivaaliviikonloppuna junat täyttyvät nopeasti, joten liput kannattaa ostaa ennakkoon. Lippuja voi ostaa ennakkoon juna-asemalta tai verkosta.

 

 

Omalla autolla

Festivaalin aikana Ruissalon saarelle ei voi ajaa omalla autolla. Auton voi jättää festivaalin parkkialueelle Artukaisiin, Gatorade Centerin ja Turun Messukeskuksen läheisyyteen. Osoite on Artukaisten kiitotie. Voit parkkeerata autosi myös Turun keskustaan. Näistä paikoista pääset esimerkiksi festaribussilla lähelle festarialuetta.


Saapuminen festivaalialueelle

Festaribussilla

Festaribussin aikataulut ja hinnat ilmoitetaan keväällä.

 

Polkupyörällä

Polkupyörällä pääset ajamaan Ruisrockiin opasteiden mukaisesti. Tie kulkee Ruissalon puistotien kevyen liikenteen väylää. Pyörä pitää jättää pääportin lähellä sijaitsevaan valvottuun polkupyöräparkkiin.

 

Turun paikallisliikenne

Pääset festarialueen lähelle myös Turun paikallisbusseilla.

 

 

Taksilla

Festivaalialueen lähin taksitolppa sijaitsee festaribussiasemalla Ruissalon sillan vieressä. Sieltä on noin kahden kilometrin kävelymatka festivaalialueelle.

 

Invataksilla

Ruisrockin järjestäjät haluavat tarjota kaikille mahdollisuuden osallistua festivaalille. Invataksin käyttäjät pääsevät esteettömälle sisäänkäynnille. Esteettömän sisäänkäynnin luona ei ole lipunmyyntiä. Avustaja pääsee ilmaiseksi sisään alueelle avustettavan seurassa.